Alla inlägg under oktober 2011

Av Pierre Wilén - 30 oktober 2011 07:38

Då har vi äntligen börjat starta vårt projekt att få ihop pengar till novellfilmen Regnet!

Vi använder oss av något som heter Crowdfunding. Helt enkelt låta folk som är intersserade att bidra med en slant till projektet, oavsett om de filmare eller inte.


Det är rätt spännande att se om vi får någon respons på vårt arbete, eller om vi helt enkelt är ute och cyklar.

Men denna film är en film som ligger mig varmt om hjärtat. Den är så olik allt jag gjort tidigare och just därför tror jag på denna film.


Men ni kan läsa mer om det projektet här.


Av Pierre Wilén - 24 oktober 2011 21:30

Jag skulle verkligen vilja göra en film som Lars von Tries "Antichrist".

Jisses vilken film! Så sjukt snyggt plåtad, extremt tät historia, väldigt bra skådespelare.

För att inte tala om miljöerna, kostymen och färgsättningen.


Många tror att jag bara gör rysare och thrillers. Kommersiellt producerade för ett kommersiellt syfte. Men det är inte riktigt hela sanningen.

Visst, jag ser film som en underhållning. Jag vill inte sätta mig i en biosalong för att se en film om något alkoholiserad person som söker bot och bättring. Eller någon kärlekshistoria mellan två ungdomar, som involverar sex, droger och alkohol. Sånt ser jag varje dag i mitt liv.

Nej, jag vill bli underhållen! Jag vill glömma omvärlden under de cirka två timmarna jag sitter i en biosalong.

Därför älskar jag produktioner av Jerry Bruckheimer (Pirates-filmerna bland annat).


Men samtidigt vill jag göra suggestiva, subtila filmer som påverkar och chockerar! Precis som "Antichrist". Den filmen tog tag i mig och jag kunde inte sluta se den, även om det stundtals gjorde ont i kroppen att se vidare.

Den är både rak på och väldigt brutal på det sättet, men så finns det något underliggande. Något som liksom kryper under skinnet på mig.


Se filmen så förstår ni!

Av Pierre Wilén - 23 oktober 2011 19:24

Jag sysslar med film. Har gjort det sedan jag var 13 år gammal. Nu är jag 30.

Och för mig är film en frizon i vardagen. Ett sätt att få vara kreativ och göra det som jag tycker är kul, även om det är en riktigt dyr hobby.


Och jag har jobbat 10 år professionellt. Både på långfilm, kortfilm, reklamfilm, musikvideos, tv osv. Och nästan med allting också. Fotograf, b-foto, c-foto, elektriker, regissör, el.ass., runner... Och mycket mer där till.


Jag har gjort en massa egna filmer också, men inte lika mycket som många andra av mina filmvänner. De massproducerar film efter film efter film... Jag kläcker ur mig en ny film vartannat år, ungefär. Ibland tar det längre tid, för jag kommer inte på någon historia bara över en natt. Även om jag har många idéer. Men de kommer liksom bara inte ut.

Jag vill bli mer kreativ i min historiera, för det är något som alla alltid klagar på. Att mina historier inte är bra nog. Och nu har jag blivit nischad som skräckregissör också. Fast det är inte alls det jag helst vill syssla med.

Jag ska berätta mer sen...


Från inspelning av kortfilmen Ont Blod. Jag är en väldigt trött regissör...

  Foto: Amanda Karlsson

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards