Alla inlägg under mars 2012

Av Pierre Wilén - 5 mars 2012 08:38

Ibland så inser man att trägen vinner! Även om resan dit är otroligt jobbig och lång.

Jag tror inte det är någon större skillnad mellan olika yrken/hobbys, men eftersom det är film jag är inne på så ser jag ju mest den biten.


Något som man som filmare kämpar för är att få göra film. Att få arbeta med det, skapa, visa upp sina färdiga verk osv. Och det är stundtals ett riktigt j*vla slitgöra.

En del lyckas bättre än andra och får in en fot väldigt snabbt och har sedan lite lättare att få genomföra sina drömmar medan andra får kämpa på bra länge. Men så ska det också tilläggas att de som nu har en säker fot i branschen också har "slavat" sig in ordentligt. Man har fått slita på inspelningarn utan att få den minsta uppmärksamhet eller ett tack för hjälpen, oftast utan lön. Men man kämpar ihärdigt på för att nå sitt mål och till slut så lossnar det.

Det är ju dessa människor som jag stundtals känner mig en smula avundsjuk på, just för att de har den enorma viljan och styrkan att kämpa vidare när det känns så motigt.


Jag är ju lite extra glad just nu för att det verkar börja lossna för min medeltida kortfilm "Karins Saga". Ett projekt som jag verkligen kämpa för just nu.

För varje dag som går så hittar vi nya intressenter, nya aktörer, nya locations, bearbetar manuset till det bättre osv. Och nu börjar det även lossna på finansieringen, verkar det som, vilket känns helt strålande! Ingen är gladare än jag och Nicklas för det.

Det ger oss orken att verkligen kämpa vidare och nu göra allt vi kan för att lyckas! Och vi hoppas på att fler personer vill stötta oss med att sprida informationen om oss så att fler vet vad vi sysslar med.


Vi är inte galna, eller? :)


http://igg.me/p/55924?a=335189

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards