Direktlänk till inlägg 30 november 2011

I am so happy!

Av Pierre Wilén - 30 november 2011 06:26

Yey! Nu har två av mina tre kameror kommit, som jag köpt online. :)

Måste vara en av få i Sverige som köper tre kameror av samma sort för att göra mina filmer.


Men snart är jag en stolt ägare av tre stycken Nalcom FTL 1000 Super 8 kameror. Den sista kommer runt Lucia.


Nu ska jag bara testköra alla tre kameror med kringutrustning för att se att alla kameror gör som jag vill och att alla bländar på samma sätt. Att linsen stämmer överrens med varandra osv.

Små enkla tester, som är rätt så tråkiga att utföra, men spännande att se ett resultat.

Och så ska jag lära mig mer om Timelaps på Super 8. Hur dessa kameror fungerar och hur man ställer bländaren med slutartid och allt.

Det fanns inga kloka svar i instruktionsboken, så det blir learning by doing.


Men jag är glad! En del av min kreativa ådra kan äntligen börja få komma igång igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre Wilén - 30 augusti 2013 07:53

Jag är ganska så nöjd med tillvaron! Faktiskt! Som filmskapare så möter man ibland sjukt mycket motstånd i livet. Det är en hel del som man måste tänka på och framför allt idag, om man vill slå sig fram på den etablerade marknaden. Och jag har fråg...

Av Pierre Wilén - 10 juli 2013 16:55

Ja herregud! Hade glömt bort att jag hade denna blogg. Hm, sånt är livet.   Snabb uppdatering: har hunnit med att producera och regissera två produktioner det här året. Dels en kortfilms rysare som heter "Det som göms i snö". Det blev vårt stora ...

Av Pierre Wilén - 5 mars 2012 08:38

Ibland så inser man att trägen vinner! Även om resan dit är otroligt jobbig och lång. Jag tror inte det är någon större skillnad mellan olika yrken/hobbys, men eftersom det är film jag är inne på så ser jag ju mest den biten.   Något som man so...

Av Pierre Wilén - 27 februari 2012 08:42

Det är otroligt vad tiden går fort när man har roligt. Riktigt roligt att man ännu kommer ihåg sådant man har gjort också.   För 10 år sedan, på sportlovet som var, arbetade jag med min mentor och gode vän Kjell Malmros, mediepedagog vid Region G...

Av Pierre Wilén - 26 februari 2012 10:09

Måste varje film vara unik?   Måste varje sak man gör bestå av något nytt som tar folk med storm, eller kan man inte ibland bara få göra något för att man vill, för att det känns säkert och för att man har lust? Lite så känner jag efter mötet m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards