Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Upprörande marknadsföring.

Av Pierre Wilén - 12 februari 2012 12:10

Vad härligt att göra folk upprörda med en aggresiv marknadsföring. :) Okej, ett misstag gjorde jag och det har jag bett om ursäkt för. Glömde köra BCC i ett mailutskick. Men att personen i fråga tycker det är upprörande att marknadsföra sig själv och sina projekt, det blev väldigt intressant! Hur ska vi annars nå ut och få ett resultat och finansering? Spelar väl ingen roll om det är ens egna bransch, släktingar, vänner? Eller har jag fel här?


Det personen i fråga blev upprörd över var att jag söker pengar från det egna branschfolket. Sökte och sökte. Jag berättade att jag håller på med ett projekt och om man ville hjälpa till så var det bara att bidra. Citat från mig: "Vi har precis startat vår crowdfunding kampanj för detta och vill nu uppmärksamma alla på vad som är på gång. Vill ni hjälpa oss så klicka in på länken, läs, begrunda och om det känns riktigt bra så får ni gärna sponsra oss med ett bidrag, eller sprid länken vidare. Skicka ut den till varje hörn av världen!"
 
Detta ansåg personen ifråga vara högst oprofessionellt att göra och tyckte jag borde skämmas. Det står ju ändå att man har ett val. Och hur ska vi oetablerade filmare annars få stöd? Vi måste ju visa vad vi går för, samtidigt som vi sprider ett indirekt budskap om att alla kan använda sig av Crowdfunding. :)
 
Så för att provocera lite till, här är länken till projektet: http://igg.me/p/55924?a=335189

 
 
Ingen bild

Fredrik

12 februari 2012 12:51

Det betyder i alla fall att någon lagt märke till din marknadsföring, så helt fel var den ju inte trots allt :) Det är väl inte fel att söka nya vägar för finansiering heller? Personen i fråga kanske mest var irriterad över att inte ha kommit på idén själv...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre Wilén - 30 augusti 2013 07:53

Jag är ganska så nöjd med tillvaron! Faktiskt! Som filmskapare så möter man ibland sjukt mycket motstånd i livet. Det är en hel del som man måste tänka på och framför allt idag, om man vill slå sig fram på den etablerade marknaden. Och jag har fråg...

Av Pierre Wilén - 10 juli 2013 16:55

Ja herregud! Hade glömt bort att jag hade denna blogg. Hm, sånt är livet.   Snabb uppdatering: har hunnit med att producera och regissera två produktioner det här året. Dels en kortfilms rysare som heter "Det som göms i snö". Det blev vårt stora ...

Av Pierre Wilén - 5 mars 2012 08:38

Ibland så inser man att trägen vinner! Även om resan dit är otroligt jobbig och lång. Jag tror inte det är någon större skillnad mellan olika yrken/hobbys, men eftersom det är film jag är inne på så ser jag ju mest den biten.   Något som man so...

Av Pierre Wilén - 27 februari 2012 08:42

Det är otroligt vad tiden går fort när man har roligt. Riktigt roligt att man ännu kommer ihåg sådant man har gjort också.   För 10 år sedan, på sportlovet som var, arbetade jag med min mentor och gode vän Kjell Malmros, mediepedagog vid Region G...

Av Pierre Wilén - 26 februari 2012 10:09

Måste varje film vara unik?   Måste varje sak man gör bestå av något nytt som tar folk med storm, eller kan man inte ibland bara få göra något för att man vill, för att det känns säkert och för att man har lust? Lite så känner jag efter mötet m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards