Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Förändra...

Av Pierre Wilén - 17 november 2011 18:07

Jag tror på att förändra. Förändra folks tankar kring ett ämne, förändra folks sätt att leva, förändra negativa situationer och tankar. Detta kan jag ju faktiskt göra genom filmens värld.

Vi som arbetar som filmskapare tror jag inte riktigt förstår vilken makt vi har att nå ut till folk. Det gäller ju bara att göra en film som alla vill se och där i baka in det budskap som betyder mycket för oss. Men samtidigt så utsätter vi ju oss för en stor risk om vi nu skulle ta upp ett ämne som allmänheten inte riktigt accepterar eller förstår.


Det krävs ett stort mod, eller ett stort mått av galenhet, att ta upp något kontroversiellt, bara för att man står för sin åsikt. Och ibland får det faktiskt bära eller brista.

Jag har nu påbörjat ett manus med en historia som är så kontroversiell att jag inte riktigt vågar lita på utgången, om nu filmen någonsin blir klar. Men det handlar om att göra en röst hörd. Att påverka och förändra. Att bidra till en ementionell utveckling och kanske även en praktisk utveckling. Och jag ser det som mitt främsta mål. Att förändra...!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre Wilén - 30 augusti 2013 07:53

Jag är ganska så nöjd med tillvaron! Faktiskt! Som filmskapare så möter man ibland sjukt mycket motstånd i livet. Det är en hel del som man måste tänka på och framför allt idag, om man vill slå sig fram på den etablerade marknaden. Och jag har fråg...

Av Pierre Wilén - 10 juli 2013 16:55

Ja herregud! Hade glömt bort att jag hade denna blogg. Hm, sånt är livet.   Snabb uppdatering: har hunnit med att producera och regissera två produktioner det här året. Dels en kortfilms rysare som heter "Det som göms i snö". Det blev vårt stora ...

Av Pierre Wilén - 5 mars 2012 08:38

Ibland så inser man att trägen vinner! Även om resan dit är otroligt jobbig och lång. Jag tror inte det är någon större skillnad mellan olika yrken/hobbys, men eftersom det är film jag är inne på så ser jag ju mest den biten.   Något som man so...

Av Pierre Wilén - 27 februari 2012 08:42

Det är otroligt vad tiden går fort när man har roligt. Riktigt roligt att man ännu kommer ihåg sådant man har gjort också.   För 10 år sedan, på sportlovet som var, arbetade jag med min mentor och gode vän Kjell Malmros, mediepedagog vid Region G...

Av Pierre Wilén - 26 februari 2012 10:09

Måste varje film vara unik?   Måste varje sak man gör bestå av något nytt som tar folk med storm, eller kan man inte ibland bara få göra något för att man vill, för att det känns säkert och för att man har lust? Lite så känner jag efter mötet m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards