Alla inlägg under juli 2013

Av Pierre Wilén - 10 juli 2013 16:55

Ja herregud! Hade glömt bort att jag hade denna blogg. Hm, sånt är livet.


Snabb uppdatering: har hunnit med att producera och regissera två produktioner det här året. Dels en kortfilms rysare som heter "Det som göms i snö". Det blev vårt stora flaggskepp med företaget! Så pass stort att vi inte klarade av det hela ekonomiskt utan nu inte längre är företagare... Shit happens!

Men vi gjorde en 14 minuter lång rysare, skriven av Anders Eng, om en man som återvänder till sommarhemmet för att ta itu med sina känslor och trauman. Väl på plats väcks gamla minnen till liv.

Vi spelade in den filmen på RED vilket var superskönt att göra! Och vi valde RED One eftersom jag älskar den kameran. Så sjukt kul att få göra något på riktigt med adekvat utrustning, istället för att ränna runt och försöka göra något med en mindre bra kamera. Ja, jag är en ren tekniknörd och denna gång ville vi satsa allt för att nå så långt vi kunde!

Tyvärr är filmen kvar på klippbordet, men snart så. Är bara färgkorren kvar!


Sedan så har jag hunnit med att regissera och producera min första långfilm! Känns helt fantastiskt!!! Det blev ett post apokalyptiskt filosofiskt drama som får namnet "The Rain". Manus av Torbjörn Jonasson och i de ledande rollerna ser vi de gotländska aktörerna Anders Eng och John Sink.

Det projektet är ett sinnessjukt indieprojekt där vi har varit oerhört få i teamet, spelat in när vi har haft tid och plats och tillräckligt med folk och för inga pengar alls.

Vi har lyckats spela in en långfilm för UNDER 25'000:- och det är en bedrift i sig. Och vi har kämpat som djur i 6 månader för att bli klar.


Det projektet kan man följa på: www.facebook.com/therainmovie och vi blir superglada om man "gillar" sidan och sprider den vidare.

Målet är att vara klar med filmen till november/december 2013 och sen försöka sälja den till TV osv.


Nu blir det ett break från egna projekt. Ska bara medverka som aktör i lite saker i höst, men jag behöver en paus så jag kan ta itu med nästa långfilm under 2014.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards